تجزیه و تحلیل کوتاه از چهار کوارتت T. S. الیوت

ساخت وبلاگ

چهار کوارتت آخرین دستاورد بزرگ T. S. Elirot به عنوان یک شاعر بود. پس از انتشار آن در اوایل دهه 1940 ، الیوت آیات جزئی گاه به گاه می نوشت ، اما بخش اعظم انرژی خلاقانه وی به تئاتر هدایت می شد ، جایی که او مجموعه ای از تلاش ها را برای ایجاد رنسانس در درام آیه انگلیسی (با نتایج مختلط) نوشت. اما چهار کوارتت به عنوان یک شاعر ، سوانسونگ او بود و به "تاجگذاری تاج در تلاش برای عمر" کمک کرد ، زیرا او آن را در "گودال کوچک" قرار می دهد. پست حاضر اولین بار در یک سری کوتاه از پست هایی است که به دنبال تجزیه و تحلیل چهار کوارتت هستند - این پست یک مرور کلی برای شعر ارائه می دهد و چهار پست بعدی چهار شعر جداگانه را تشکیل می دهد که چهار کوارتت را تشکیل می دهند.

T. S. الیوت در پیش نویس اولیه مقاله خود "سه صدای شعر" نوشت که سه شعر آخر که چهار کوارتت (1943) را تشکیل می دهد ، اشعار میهنی است - اما پس از آن او از این بیانیه عبور کرد. با این حال ، آخرین شعر ، "Gidding Little" ، در مورد "اکنون و انگلیس" - "اکنون" بودن در اعماق جنگ جهانی دوم ، و "انگلیس" است که کشوری که با حمله هوایی و کمبود غذا از هم جدا شده اس ت-اینکه کل چهار کوارتت به یک معنا مربوط به انگلیس است. برخی دیگر چهار کوارتت T. S. الیوت را به عنوان یک اثر بزرگ از شعرهای مدرن مذهبی تجزیه و تحلیل می کنند (گرچه به همین دلیل جورج اورول از آنها متنفر نیست). مانند بسیاری از کارهای الیوت ، این یک شهادت به عظمت شعر است: از این که فقط شعر فداکارانه یا آیه میهن پرستانه باشد ، امتناع می ورزد و یا با هر نوع برچسب دیگری که ممکن است برای آن اختراع کنیم ، مطابقت دارد. این مسئله ما را با این سؤال رها می کند: چگونه باید چهار کوارتت را تجزیه و تحلیل کنیم؟

پس از درگیری با همسرش در اوایل دهه 1930 ، T. S. الیوت با جان هایوارد ، مردی بسیار ارجیت و جذاب (اما همچنین خاردار) که به ویلچر محدود شده بود ، دوست شده بود (او از دیستروفی عضلانی رنج می برد ، که اثرات آن شده بوداز سنین پایین آشکار است). اگر دوست دارید ، Hayward ، پوند Ezra چهار کوارتت باشد: دقیقاً همانطور که پوند به الیوت کمک کرده بود تا زمین زباله را ویرایش کند ، بنابراین هایوارد بازخورد چهار کوارتت را ارائه می دهد.(الیوت بعداً بین سالهای 1946 تا 1957 با هیوارد در یک آپارتمان در لندن زندگی می کرد.)

خواندن چهار کوارتت

but-norton-gloucestershire-t-s-eliot-poem

اگر یک موضوع وجود داشته باشد که چهار شعر را در چهار کوارتت متحد کند ، "زمان" است. هنگامی که اشعار بعداً به عنوان یک جلد منتشر شدند ، الیوت با این ایده که به عنوان یک نمایشگر به کل سکانس نقل قول می کند ، نقل قول می کند. هر یک از اشعار یک مراقبه به موقع است ، همانطور که با سخنان آغازین شعر اول "سوخته نورتون" آشکار می شود. نقطه شروع شعر اول در چهار کوارتت ، "سوخته نورتون" ، خطوطی بود که الیوت برای نمایشنامه خود ، قتل در کلیسای جامع - خطوطی که او از نسخه نهایی این نمایشنامه حذف کرده بود ، نوشت ، زیرا اگرچه او آنها را خوب می دانستشعر ، آنها فاقد کیفیت چشمگیر بودند که برای یک نمایشنامه مورد نیاز بود. این خطوط ، با توجه به ماهیت زمان ، شروع "نورتون سوخته" شد.

بخش اول "سوخته نورتون" - که یک خانه واقعی در گلوسترشایر است - از بازدید الیوت به خانه در اوایل دهه 1930 با امیلی هیل ، دوست آمریکایی او برای چند سال الهام گرفته شد. بنابراین نقطه شروع شعر یک تجربه بسیار شخصی بود. اما در عین حال ، اگرچه شعر این واقعه شخصی را به عنوان نقطه شروع خود می برد ، اما نظریه بی اعتنایی الیوت (که او در مقاله خود "سنت و استعداد فردی" از او حمایت می کرد) را نشان می دهد ، زیرا او تجربه شخصی را به چیزی جهانی تر منتقل می کندبشر

این مهم است که مشاهده کنیم که الیوت "نورتون سوخته" را با این دانش ننوشت که این اولین در گروه چهار شعر خواهد بود: او فقط از ایده گرد هم آوردن چندین شعر در یک سکانس طولانی تر تصور کرد در حالی که در حال نوشتن بودشعر بعدی ، "Coker East" (که در چهار کوارتت به شعر دوم تبدیل می شود). این از اهمیت ویژه ای برخوردار است که ما منعکس می کنیم که آخرین شعر طولانی الیوت در سال 1930 ، چند سال قبل ، خاکستر و مادربزرگ بوده است. سرانجام الیوت ایده ای را که منتظر آن بود ، داشت ، کار طولانی شعر که جای خود را در کنار زباله ها و روزهای خاکستر به عنوان یکی از اشعار بلند بزرگ الیوت می گرفت.

"Coker East" در سال 1939 به وجود آمد ، به عنوان اساساً ، پاسخی به بلوک نویسنده شدید. الیوت چهار سال قبل از "سوخته نورتون" ، به جز یک نمایشنامه آیه ، که در سال 1939 روی صحنه رفته بود ، هیچ شعری ننوشته بود. توماس الیوت ، نویسنده قرن شانزدهم ، او در شعر نقل می کند) ، الهام لازم برای ادامه نوشتن شعر است. بنابراین ، مانند "سوخته نورتون" ، شعر به عنوان نقطه شروع آن - و مسلماً تمرکز اصلی آن - مکانی است که الیوت شخصاً از آن بازدید کرده بود. نتیجه یک موفقیت فراری بود: وقتی در سال 1940 به صورت جزوه منتشر شد ، "Coker East" به زودی پس از انتشار اولیه آن تقریباً 12،000 نسخه فروخت (پاسخ مشخصه الیوت تصمیم گیری این بود که اگر بسیاری از مردم آن را دوست داشتند ، شعر باید بد باشد)بشر

چرا این شعر در این زمان با مردم انگلیس چنین وتر اعتصاب کرد؟پیشنهاد یک دلیل دشوار نیست. با شیوع جنگ جهانی دوم در سپتامبر سال 1939 ، انگلیس در برابر یک دشمن مشترک متحد شد ، اما به طور قابل درک ، عدم اطمینان در مورد آینده نیز وجود داشت ، که تنها با شروع بمب گذاری های هوایی در سال بعد شدت گرفت. آیا خانه شما هنوز صبح ایستاده است؟نکته دیگر ، آیا شما هنوز زنده هستید؟یا آیا انگلیس توسط دشمن فتح می شود؟این سؤالات واقعی برای مردم انگلیس در سال 1940 بود ، و شعر الیوت به آنها پاسخ داد و گذشته و حال را با هم ترکیب کرد تا آینده ای را که مبتنی بر دانش هر دو بود ، نشان دهد. این شعر امید را نه تنها نشان می دهد زیرا نشان می دهد که آیین ها و سنت های قدیمی روستای روستایی انگلیسی-زن و مرد که در اطراف آتش می رقصند ، "ماتریمونی را نشان می دهد"-وحشت جنگ را فراتر می برد.

"East Coker" الیوت را متقاعد كرد كه او هنوز هم می تواند شعر بنویسد ، و علی رغم اظهارات وی به دلیل محبوبیت آن ، به دلیل محبوبیت آن ، به وضوح به آن افتخار می كرد. او اکنون دو شعر داشت که می توانست به دنباله ای برسد ، چه چیزی به چهار کوارتت تبدیل می شود. و چهار کوارتت به طور قابل توجهی به عنوان دنباله اشعار در کنار هم قرار می گیرد."Gidding Little" به وضوح به عنوان شعری نوشته شده بود که مضامین و روحیه سه شعر قبلی را گرد هم می آورد. اما همچنین به شباهت های رسمی بین چهار شعر توجه داشته باشید.

هر یک از لحاظ موضوعی مرتبط هستند ، به این ترتیب که هر یک از آنها تقریباً با یکی از چهار عنصر کلاسیک مطابقت دارد: هوا ("نورتون سوخته"). زمین ("Coker East") ؛آب ("نجات خشک") ؛و آتش ("Gidding Little"). آنها همچنین می توانند تقریباً مطابق با چهار فصل مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند ، و از بهار در "نورتون سوخته" شروع می شوند و در زمستان در "کمی گودال" می روند. مناسب است که شعر نهایی در دنباله با آتش به عنوان عنصر موضوعی آن به پایان می رسد: آتش به عنوان سمبل دانتی برای پاکسازی و تجدید عمل می کند.

poems-of-ts-eliot-2-vols

این نه تنها به الیوت شخصاً بلکه به انگلیس به عنوان یک ملت نیز مربوط می شود: وقتی "گیددینگ کوچک" در اکتبر سال 1942 منتشر شد ، این احساس وجود داشت که پس از نبرد ال-آلامین ، بدترین قسمت جنگ ممکن است به پایان برسد وممکن است به یک نقطه عطف رسیده باشد.

اگرچه چهار شعر شامل چهار کوارتت وجود دارد ، اما هر یک از این چهار شعر شامل پنج بخش است. هلن گاردنر ، که چهار کوارتت را به عنوان شاهکار الیوت می دانست ، شعرها را خلاصه می کند و در مورد این ایده درباره اینکه آنها مراقبه با موضوع زمان هستند ، در کتاب (بسیار توصیه شده) در مورد الیوت ، هنر T. S توضیح می دهد. الیوتگاردنر همچنین استدلال می کند که چهار کوارتت شعر است که پارافراس آن غیرممکن است.(ما در چهار پست پیگیری خود خلاصه و تجزیه و تحلیل را انتخاب می کنیم.) به طور عمده ، گاردنر به ما توصیه می کند که شکل اشعار را مطالعه و تحلیل کنیم ، به ریتم ها و کادوها گوش دهیم-نه اینکه از آنچه الیوت گرفتار شد ، نادیده بگیریم. به معنای 'در یک نقطه خاص است.

با این فراخوان برای حضور در قالب اشعار موجود ، اجازه دهید ساختار هر یک از چهار کوارتت را در نظر بگیریم. در واقع ، هر چهار نفر بسیار چشمگیر هستند و نشان می دهند که الیوت در حال کار با یک الگوی یا چارچوب است. گاردنر پیشنهاد می کند که ما هر یک از پنج بخش اشعار را "حرکات" می بینیم و موضوع موسیقی را ادامه می دهیم. آنچه در زیر می آید خلاصه کلی از شکل هر یک از این پنج "حرکت" (که از گاردنر جدا شده است) است:

جنبش اول شامل دو ایده متضاد اما مرتبط است که موضوع شعر را به عنوان مثال ایجاد می کند. رودخانه در مقابل تصاویر دریا در شعر سوم ، "نجات خشک". در واقع ، ما یک "جنبش" و "ضد جنبش" داریم.

جنبش دوم ، به یک معنا ، رویکرد متضاد را در بر می گیرد: یک موضوع را بررسی می کند اما از دو روش متضاد ، معمولاً یک قطعه بسیار متن ترانه که بلافاصله با یک اکتشاف محاوره تر از همان چیزها دنبال می شود. یک مثال خوب از این می تواند در شعر دوم "Coker East" مشاهده شود ، جایی که منظم رسمی "آنچه اواخر نوامبر انجام می شود" جای خود را به غیر رسمی می دهد "که راهی برای قرار دادن آن بود - نه خیلی رضایت بخش"بشر

جنبش سوم - با پیچ و تاب - ایده های ارائه شده در دو حرکت اول را مورد بررسی قرار می دهد.

این بخش ما را برای حرکت چهارم آماده می کند - یک متن ترانه کوتاه.

پس از آن جنبش کوتاه چهارم ، ما حرکت پنجم و نهایی را داریم که شعر را نتیجه می گیرد و تضادها یا تضادهای ارائه شده در آن جنبش اول را برطرف می کند.

هر یک از چهار کوارتت با این الگوی اساسی کارهای کمی متفاوت انجام می دهند ، اما هر چهار نفر از آنها تا حدی الگوی را دنبال می کنند. اما "Gidding Little" بیشتر طول کشید تا الیوت بنویسد زیرا علاوه بر نوشتن شعر دیگری در دنباله ، او مجبور شد آن شعر نهایی را نتیجه گیری کند و همچنین ادامه یابد.

چهار کوارتت با احساس دایره ای ، چرخه ای مشخص شده و با مفهوم بازده و بازگشت ، خالی از سکنه است. و مطمئناً ، به نظر می رسد که اوضاع در شعر الیوت به طور کامل پیش رفته است ، همانطور که در زندگی او وجود داشت: او در کلیسا در شرق کوکر دفن می شود که خط اجدادی وی سرچشمه گرفته است."در پایان من آغاز من است." "در آغاز من پایان من است."

ما این تجزیه و تحلیل چهار کوارتت را با خلاصه خلاصه و تجزیه و تحلیل "نورتون سوخته" در اینجا ادامه می دهیم.

درباره T. S. الیوت

توماس استارنز الیوت (1965-1988) به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین شاعران قرن بیستم ، با شعرهایی مانند "آهنگ عشق J. آلفرد پروفروک" (1915) ، زباله (1922) و "در نظر گرفته می شود. مردان توخالی (1925) به او اطمینان می دهند که در "کانون" شعر مدرنیستی.

شاعران مدرنیست غالباً آیه آزاد را پذیرفتند ، اما الیوت با اعتقاد به اینكه همه شعر خوب "شبح" یك متر را در پشت خطوط قرار می داد ، دیدگاه محافظت شده تری داشت. حتی در مشهورترین اشعار او اغلب می توانیم ریتم های پنتامتر iambic - آن خط آیه انگلیسی - و از جهات دیگر ، مانند احترام او به سنت ادبی ، الیوت شاعر "محافظه کارانه" تر از یک رادیکال باشد.

با این وجود ، شعر او چشم انداز شعر آنگلوفون را به خوبی تغییر داد. الیوت که در سال 1888 در سنت لوئیس ، میسوری متولد شد ، قبل از ترک تحصیلات تکمیلی خود در آکسفورد در هاروارد و آکسفورد تحصیل کرد زیرا او جامعه ادبی هیجان انگیز لندن را ترجیح می داد. او با یک مهاجر همکار آمریکایی ، عزرا پوند ، که قبلاً چندین جلد شعر منتشر کرده بود ، ملاقات کرد و پوند کمک کرد تا کار الیوت را چاپ کند. اگرچه اولین مجموعه او ، Prufrock و سایر مشاهدات (1917) ، با فروش متوسطی فروخته شد (چاپ آن 500 نسخه برای فروش پنج سال طول می کشد) ، انتشار سرزمین زباله در سال 1922 ، با تصویر خود از یک اروپا پس از جنگ دربحران معنوی ، او را به عنوان یکی از مهمترین چهره های ادبی روز خود تأسیس کرد.

او هرگز به آمریکا بازگشت (به جز بازدید به عنوان مدرس) ، اما در سال 1927 یک شهروند رسمی انگلیس شد ، در همان سال که وی به کلیسای انگلیس تأیید شد. آخرین دستاورد مهم وی به عنوان یک شاعر چهار کوارتت (42- 1935) بود که نشان دهنده نوبت او به آنگلیکانیسم است. وی در سالهای بعد تلاش کرد تا درام آیه انگلیسی را با نمایشنامه هایی مانند قتل در کلیسای جامع (1935) و حزب کوکتل (1949) اصلاح کند. وی در سال 1965 در لندن درگذشت.

نویسنده این مقاله ، دکتر الیور اشک ، منتقد ادبی و مدرس انگلیسی در دانشگاه لوفبورو است. او نویسنده کتابخانه مخفی است: سفر دوستداران کتاب از طریق کنجکاوی های تاریخ و جنگ بزرگ ، زباله های زباله و شعر طولانی مدرنیستی.

تصویر (بالا): خانه سوخته نورتون توسط مایکل دیب ، 2010 ؛از طریق geograph.org.uk.

تجارت با گزینه‌‌های باینری...
ما را در سایت تجارت با گزینه‌‌های باینری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نازنین فراهانی بازدید : 47 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1402 ساعت: 23:22